26 Mayıs 2013 Pazar

Yusufçuk

 Tekrar merhaba,


Eymir gezisi/tatili oldukça verimli geçti. Hayatımda ilk kez bir böcekle göz göze geldim. Eve gelip fotografları bilgisayarda ayıklarken onların aslında iki böcek olduğunu (Yusuf ile Züleyha belki) gördüm. İyi bir fotograf karesine konuk olduklarından haberleri yoktu. Galiba onları biraz utandırdım.

Aslında bambaşka bir şeye odaklanmış iken kulağımın dibinden oldukça hızla ve gürültü geçince peşine düştüm Yusuf'un. Yolun kenarında bir dala konduğunda parlak kızıl rengi sayesinde onu bulmam pek de zor olmadı.
Özel hayata saygı gereği onları rahatsız etmeden ayrıldım, yol boyunca bir kaç tane yalnız Yusufçuk ile sohbet ettik.

Yusufçuk (Anisoptera), dinlenmeleri sırasında yanlara açık olarak yatay tutmalarıyla kızböceklerinden ayrılan bir tür. Büyük birleşik gözleri, güçlü saydam kanatları, göz alıcı renkleri ve uzunca vücutlarıyla ile tanınıyorlar. Vücutları kuvvetli yapıda ve hiçbir zaman düz değildir. Hareketleri daha hızlı ve devamlıdır. Bağırsak solunumu yaparlar. Göller ve durgun sularda sıkça bulunurlar.(Wikipedia)
Yusufçuklar genelde sivrisinekler, tatarcıkları ve arılar, kelebekler gibi diğer küçük böcekler ile beslenirler. Çoğu zaman göllerin, akarsuların ve su birikintilerinin olduğu bölgelerde görülürler, çünkü "nemf" diye adlandırılan larvaları suda doğarlar. İnsanları normal şartlarda ısırmaz ya da sokmazlar fakat karınlarndan tutulduğu takdirde kurtulmak için ısırmayı denerler.

Sivrisinekler gibi bazı zararlı canlıları yiyerek popülasyonlarını dengede tutmaları bakımından oldukça önemlidirler. Bu nedenle Kuzey Amerika'da birçok yerde yusufçuklar "sivrisinek avcıları" olarak adlandırılırlar.
Bir yusufçuk böceğinin yumurtadan ölümüne yaşam süresi 6 ay ile 7 yıl arasında değişebilir.



Yetişkin yusufçuklar sadece uçarak avlanırlar, havadayken birçok uçan zararlıyı yerler. Yarım saat içinde kendi ağırlıklarına eşit oranda besin tüketebilmeleri mümkündür.

Yusufçuk adını, yüz güzelliği ve rengarenk kaftanı ile meşhur Yusuf peygamberden aldığı iddia edilir

Biz Eymir'den ayrılırken Yusuf ile Züleyha da öğle güneşinin tadını çıkarmak üzere göl üzerinde gezintiye çıkmışlardı.



Sevgi ile kalın,
Hoşçakalın...

3 yorum:

  1. :) Yusuf ile Züleyha :) harika bir buluş olmuş :))

    YanıtlaSil
  2. Coşkuncuğum, sohbet güzel ve dahi görsel olmuş, ellerine sağlık. Kırmızılı güzel Züleyha gibi geldi bana, öyle mi? Ah ben de gelseydim...
    Sevgiyle
    Servet

    YanıtlaSil
  3. Abi bir hafta sonu hep birlikte gidelim. Ne kadar çok kişi olursak o kadar keyifli oluyor. Selamlar.

    YanıtlaSil