FOTO-KRİTİK

Fotografa başlayan herkesin ortaklaşa yaptığı yanlışlardan belki de en başta geleni bir çırpıda herşeyi anlatmaya çalışmak galiba.
Bir süredir eğitimlerine katıldığım ANFOT  (Art Niyetliler Fotograf Topluluğu'nun) kurucuları sevgili Hüseyin ALDIRMAZ ve  Gül YILDIZ grubun internet sayfasında paylaştığım aşağıdaki kareleri değerlendirdi.
 Görüş, eleştiri ve değerlendirmelerini aynen paylaşıyorum. Katkıları için teşekkürler.
Fotoğraf bir ayıklama işidir. bu kompozisyonda ilgi merkezi olabilecek 3 farklı obje var bisiklet, bebek arabası ve uzaktaki figür olan adam.ama hiçbiri ilgi merkezi olabilecek konumda değil.uzaktaki figür arkadaki bir başka kişiyle üst üste binmiş bundan kurtulmak gerekir ikincisi bakış noktanız itibariyle bisiklet kadrajın altına aşırı sıkışmış,sağdaki evler yarım olarak kadaraja dahil olmuş ve uzayan giden ve iyi bir perspektif etkisi verebilecek yol kesilmiş.bu tarz kompozisyonlarda kadrajın her iki tarafınıda iyi düşünerek iyi bir bakış noktası bulmanız gerekir.ben sizin yerinizde olsam bisiklet ve bebek arabasını görmeyecek kadar ileriye gider makinamı sağdaki evleri biraz daha alacak kadar sağa doğru çevirir ve uzaktaki figür olan kişiyi başka bir kişiyle üst üste bindirmeden çok daha temiz ve ayıklanmış bir kompozisyonla bu fotoğrafı çekerdim.(Hüseyin ALDIRMAZ)

yine ayıklanması gereken kalabalık bir kadraj.kompozisyonda çok temel bir sorun var ki oda net olması gereken ilgi merkezinin flu olması ve flu olması gereken arka planaın net olması..bu tarz kompozisyonlarda alan derinliği faktörü çok öenmlidir.kendinize şunu sorun arka plan benim için ne kadar önemli.burada bizi ilgilendiren sadece 2 şey var model ve kuşlar dolayısıyla daha uzun bir odak ve daha açık bir diyaframla arka planı bir miktar daha bulanıklaştırmak gerekir ki fonun aşırı karışıklığından kurtulabilelim.ayrıca kadrajın sağında kafası kesik bir figür ve solda köşeye sıkışmış bir at figürü olmamasınada dikkat etmek gerekir.selamlar(Hüseyin ALDIRMAZ)
Kesim yerleri ve alt üst boşlukların dengesi ve modelin ifadesiyle güzel portre olmuş.elinize sağlık.(Hüseyin ALDIRMAZ)
 Pozlama dengesi, renkler kadraj gayet güzel..elinize sağlık(Hüseyin ALDIRMAZ)
sudaki şema etkisini pek beğendim, pozlama da başarılı tebrik ederim (Gül YILDIZ)

bulutsuz bir gökyüzü olduğundan ışık homojen gelmemiş ve pozlamadan kaynaklı bazı bölgeler çok karanlıkta kalmış maalesef. ayrıca sensör epey kirlenmiş bi temizlik şart emeğinize sağlık(Gül YILDIZ)
Uygulama da fotoğraf biraz zorlandığı için öndeki her iki evinde gökyüzü ile kesişen yerlerinden harelenme meydana gelmiş.Fotoğraf da çok fazla gri ton hakim iyi işlenmiş bir siyah beyaz fotoğraf da siyah ve beyazın tonlarını görmemiz gerekir...(Hüseyin ALDIRMAZ)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder